Spelerspassen

Sinds het seizoen 2016/'17 werkt het amateurvoetbal met het mobiele digitale wedstrijdformulier (mDWF). Wekelijks worden vrijwel alle wedstrijden netjes en op tijd ingevuld via de Wedstrijdzaken-app.

De digitale spelerspas is onderdeel van de wedstrijdzaken app. Zodra een speler op het wedstrijdformulier is gezet, wordt de digitale pas zichtbaar voor de scheidsrechter. Kan een speler niet op het wedstrijdformulier geplaatst worden, dan mag deze persoon niet deelnemen aan de betreffende wedstrijd.

De verplichting tot het tonen van een geldige spelerspas geldt voor alle wedstrijden in het veldvoetbal en senioren G-voetbal in de volgende categorieën:

• mannen senioren (met uitzondering van de Tweede en Derde divisie)
  • vrouwen senioren (met uitzondering van de Eredivisie vrouwen)
  • JO13 / MO13 t/m JO19 / MO19

Tot 1 november kunnen leden zelf hun spelerspasfoto wijzigen via de Voetbal.nl-app of de Wedstrijdzaken-app. Een teammanager kan via de Wedstrijdzaken-app de foto’s van alle teamleden wijzigen. Tot 1 november kan ook de ledenadministrateur de foto’s wijzigen.