VOG

Onze kernwaarde "veilig"  heeft twee grote uitwerkingen. Het gaat om de hele tastbare vorm van veiligheid, zoals het hebben van scheenbeschermers enzovoorts. Daaronder valt nu ook ons beleid t.a.v. bescherming van onze jongste keepers met een helm. Ook het hebben van een watertas per team valt hieronder. De andere definitie van veilige club, is het voelen en ervaren dat iedereen er mag zijn en dat thema’s die er toe doen gezegd mogen worden. Met respect voor eenieder. Het op orde hebben van deze ontastbare (gevoelens van) veiligheid zorgt ervoor dat de leden van SV Odijk plezier hebben en kunnen groeien, zowel de individu als het team.

SV Odijk wil een veilige, sociale en sportieve club zijn. In de club moeten we daarom waarborgen dat we goed met elkaar omgaan, en elkaar corrigeren op niet correct gedrag. Een van de manieren om te bereiken dat we op een correcte manier met elkaar omgaan is dat we van al onze vrijwilligers een officiële ‘Verklaring Omtrent het Gedrag’ (VOG) vragen.

Deze verklaring wordt verstrekt door het ministerie van Veiligheid en Justitie. SV Odijk vraagt deze VOG’s aan voor de vrijwilligers die bij SV Odijk aan de slag willen. Meer informatie of aanvraag gratis VOG stuur de [email protected] dan even een mailtje.

De vertrouwenspersoon is het eerste aanspreekpunt binnen de vereniging voor iedereen die te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag of daar een vraag over heeft en hier met iemand over wil praten. De vertrouwenspersoon is er iedereen binnen de vereniging: sporters, ouders, trainers, toeschouwers, bestuurders etc. Kijk voor meer info tav de vertrouwenspersoon elders op de website.